دموکراسی حرف نیست یک فرهنگ است باید آنرا شناخت پذیرفت وبه آن عمل کرد. آنان که با کلماتی درشت و پر طنین از دموکراسی سخن میگویند ولی در جزئی ترین کارها دمادم دموکراسی را زیر پا میگذارند دروغ میگویند

۱۳۹۴ بهمن ۷, چهارشنبه

درود بر گلنسا! سلام بر داش ابرام!. اسماعیل وفا یغمائی

 در دوره معاصر سفر جناب روحانی رئیس جمهور صاحب کلید ششمین سفر تاریخساز به فرانسه است .یکم:حدود نیم قرن قبل ، و قبل از سفر اخیر رئیس جمهور جمهوری اسلامی طی دو واقعه تاریخساز در سالهای چهل و سه «داش ابرام»،و «گلنسا» به پاریس آمدند و باز گشتند و سفرشان باعث خنده و شادی جماعاتی از مردم آن روزگار شد که فیلمها موجود است و میبینید.
دوم:پانزده سال بعد از سفرهای تاریخساز داش ابرام و گلنسا به پاریس،سومین واقعه تاریخساز رخ داد و حضرت «امام راحل» که پیش از فوت قرنها قبل از نظر فکری در زمره رفتگان تاریخ بودند به پاریس تشریف فرما شد وبازگشتشان به سرزمین کورش و حافظ موجب شد که بجای مجانی شدن آب و برق و  سایر چیزها ، به لطف خدا و عنایت چهارده معصوم و حاکمیت اسلام نازنین اکثر ایرانیان اعدامی یا تیر باران شده یا کشته یا شهیدی داشته باشند، و دختر ده یازده ساله به دنبال یک لقمه نان حلال صیغه برادران مومن و نامومن شودوبخش عظیمی از ملت از سی و شش سال قبل تا حالا از نعمت سوگ و عزا و فلاکت و بدبختی عادلانه و منصفانه برخوردار شوند و تا میتوانند در حالیکه «شمر» به حال آنها به گریه میافتد بیاد سید الشهدا و بخاطر بدبختی های خودشان گریه کنند وبی پناه و بیکس بزارند و توی سرشان بزنند و برخی از عقلا از آنجائی که علما و روحانیون عزیز  در همه جا  و در زمینه های مختلف یکمتر تغوط کرده بودند یعنی ریده بودند معیار مساحت  را از متر مربع به متر مکعب تغییر دهند و همه چیز از متر مربع به متر مکعب تغییر داده شود.
سوم: سه سال بعد از ورود حضرت امام حضرت رهبر عقیدتی بخاطر آنکه ششماهه کارمجاهد اعظم و رهبر انقلاب و پدر بزرگوار امام راحل را تمام کند طی سفری تاریخساز،فلنگ انداز روانه پاریس شد و در سالهای بعد مشخص نشد به کجا رفت  و چه میکند و امید اینکه من و ما قبل از فوت بدانیم ماجرا چیست!.
چهارم:حالا نوبت سفر ادامه دهنده خط امام راحل  رئیس جمهور صاحب کلید است که ما نفهمیدیم کلید مبارکش اگر از کار نیفتاده بجز گشودن مرسوم قفل مورد نظر شرع، به تاکید کاکا توفیق که «شب جمعه دو چیز یادت نره دوم روزنامه توفیق» و همچنین تاکیدات پیامبر و امامان عظیم الشان شیعه و سنت تمامی مومنین  کدام قفل را باز کرده است!. شاعری که نمیدانم کیست فرموده است
در را اگر به خیر و خوشی وا نمی​کند

افتاده است در وسط قفل، بد کلید

درها فقط به هفت روش باز می​شوند

هُل، ضربه، زنگ، مشت، شکستن، لگد، کلید

قفلی به روی قفل دگر می​زند، همین

وقتی که هیچ کار نباشد بلد کلید

کرد آنچه قفل بسته در این شهر بود، هرز

افتاد تا به دست یکی بی​خرد، کلید
و نتیجه بحث: در دنیائی که قدرت و قراردادها و بانکها  تصمیم میگیرند، روحانی خواهد آمد و خواهیم دید که چه خواهد شد اما درودی به «داش ابرام» و «گلنسا» بفرستیم و بخصوص با توجه به بازی خانم خاتمی(فریبا)و با نثار فاتحه ای برای سیده النسا السینما در دوران شاه، خانم فروزان، که  دو سه روز قبل به آغوش پروردگار و به ملاقات هنرمند مردمی محمد علی فردین و ظهوری رفت و الان جمعشان جمع است و با خود خدا نشسته اند ودور از چشم رسولان و انبیا  دارند فیلم تماشا میکنند و بشکن میزنند و همراه با نوش جان کردن شرابا طهورا رقص حوریان بهشتی را  و قر و قنبیله خود خدای مهربان را که کهکشان راه شیری را در رقص «هولا هوپ» به دور کمر کبریائی اش به چرخش در آورده تماشا  میکنند، فیلمها را نگاهی بیاندازیم شاید از غم پراکندگی و فقط حرافی آلترناتیوها و اپوزیسیونهای ابدی برهیم و شاید روزگاری برسد که ببینیم پس از سالها در کنار هم و در کنار مردم ایستاده ایم.
دا ش ابرام! گلنسا حمایتت میکنیم 
اسماعیل وفا یغمائی

۱ نظر:

ناشناس گفت...

فردين
اسماعيل جان دستت درد نكنه خنديدم وكيف كردم ، مخصوصاً ًدر مورد سفر سرنوشت ساز اقا شيره ما اميدم و رو از دست نميديد ششماه تمام شد و مارو به وطن نرسوند شش صال هم تمام شد به اميد شصت سال اينده .
ًدر نا اميدى رسى اميد است بايان شب سيه سفيد است .
شير عزيز تمام اميد ما ملت ايران به تو وماه تابان است بجنب تا بجنبيم ًدر مورد جنك صحبت نميكنيم سى ساله داريم تكرار ميكنيم نتيجه نداده . از سوراخت بيا بيرون همه با هم به قول رهبر عقيدتى ات خمينى بجنبيم . فردين اميدوار .